Zgłoszenie naruszeń prawa

Szanowni Państwo,

Informujemy, że zgodnie z postanowieniami Ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. 2024, poz. 928) opracowana została „Procedura wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa”. W świetle ustawy i zapisów wskazanej procedury sygnalistą może być także osoba świadcząca pracę pod nadzorem i kierownictwem wykonawcy, podwykonawcy lub dostawcy, w tym na podstawie umowy cywilnoprawnej.

W ramach wewnętrznej struktury podmiotu leczniczego ustanowiona została funkcja Whistleblowing Officera - osoby przyjmującej wewnętrzne zgłoszenia dotyczące naruszeń prawa i podejmującej działania następcze.               

Zgłoszenia Naruszeń Prawa mogą być przekazywane jedynie za pośrednictwem następujących kanałów służących do kontaktu:

  • poczty elektronicznej obsługiwanej przez Whistleblowing Officera pod następującym adresem e-mail: sygnalista@grupamazovia.pl
  • listu sporządzonego w formie papierowej, wysłanego na adres siedziby podmiotu leczniczego ul. Strzelecka 9, 40-073 Katowice, z dopiskiem na kopercie „Zgłoszenie Naruszenia Prawa”.

Wiadomości przesyłane na dedykowany adres e-mail: sygnalista@grupamazovia.pl odbierane są od poniedziałku do piątku.

W przypadku Zgłoszenia Naruszenia Prawa wysłanego w formie papierowej list trafia bez cech otwarcia z Sekretariatu Biura Zarządu bezpośrednio do rąk Whistleblowing Officera.

Zapewniamy poufność przekazanych informacji w zgłoszeniu oraz przetwarzanie danych osobowych zgłaszającego oraz ewentualnie wskazanych świadków naruszenia prawa tylko do celów prowadzenia postępowania wyjaśniającego zgłoszenie naruszenia prawa. 

Do zgłoszeń naruszeń prawa należy wykorzystać dedykowany formularz.

Udostępnienie „Procedury wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa”  następuje po skierowaniu prośby o jej przesłanie na adres e-mail: sygnalista@grupamazovia.pl